Nabór na stanowisko ds. organizacyjno - kadrowych w KPPSP
- posiadać obywatelstwo polskie,
- być niekaranym za przestępstwo lub za przestępstwo skarbowe,
- korzystać z pełni praw publicznych,
- posiadać co najmniej średnie wykształcenie,
- posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej (dot. mężczyzn),
- posiadać zdolność fizyczną oraz warunki zdrowotne i psychofizyczne do służby w Państwowej Straży Pożarnej (potwierdzone orzeczeniem Wojewódzkiej Komisji Lekarskiej MSW – w ostatnim etapie naboru do służby)
- wykształcenie średnie,
- doświadczenie zawodowe : min. 6 miesięcy na stanowisku administracyjno-biurowym lub odbyty staż na stanowisku administracyjno – biurowym (liczone łącznie do czasu rozpatrywania złożonych dokumentów),
- posiadanie prawa jazdy kat. B.
- znajomość ustawy o PSP i przepisów wykonawczych regulujących sprawy organizacyjno - kadrowe,
- znajomość ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy PSP,
- znajomość ustawy o Służbie Cywilnej, Kodeksu Pracy i przepisów wykonawczych regulujących sprawy pracowników cywilnych,
- znajomość ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego,
- bardzo dobra znajomość obsługi komputera, w szczególności w zakresie programów pakietu OpenOffice lub podobnego pakietu biurowego ( edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny), MS Office ( Word , Excel), obsługa poczty elektronicznej,
- znajomość obsługi urządzeń biurowych (ksero, fax, drukarki),
- umiejętność organizacji pracy biurowej z korespondencją,
- znajomość specyfiki służby i pracy w jednostkach ochrony przeciwpożarowej,
- rzetelność i dokładność,
- wysoka etyka zawodowa i kultura osobista,
- samodzielność i komunikatywność,
- kreatywność, asertywność, odporność na stres,
- umiejętność redagowania pism urzędowych oraz sporządzania projektów aktów normatywnych,
- umiejętność analitycznego myślenia,
- umiejętność pracy w zespole.
- realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy powiatowej;
- organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta powiatowego;
- opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji i wytycznych komendanta powiatowego;
- prowadzenie archiwum komendy powiatowej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów tj. przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów i brakowania dokumentów;
- prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie powiatowej;
- organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
- przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy powiatowej;
- opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych komendy powiatowej;
- organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy powiatowej;
- realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla komendy powiatowej;
- prowadzenie sekretariatu komendanta powiatowego;
- zlecanie właściwym podmiotom zewnętrznym obsługi prawnej komendy powiatowej.
- realizowanie założeń polityki kadrowo - płacowej komendanta powiatowego;
- przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi w komendzie powiatowej w tym dowódców jednostek ratowniczo – gaśniczych;
- opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie powiatowej;
- opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych komendy powiatowej oraz analizowanie stanu przyznanych etatów;
- ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie powiatowej;
- prowadzenie spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów i rencistów komendy powiatowej;
- sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno - rentowej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
- realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
- analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji strażaków i pracowników cywilnych.
- praca w systemie codziennym z możliwością wystąpienia konieczności pracy w godzinach nadliczbowych oraz w dni wolne od pracy,
- praca administracyjno – biurowa oraz praca z dokumentami archiwalnymi,
- praca wymagająca pełnej gotowości i dyspozycyjności,
- wykonywanie obowiązków służbowych wiąże się ze stosunkowo częstym działaniem pod presją czasu w warunkach napięcia nerwowego,
- życiorys i list motywacyjny,
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji – wg załącznika nr 1,
- oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych – wg załącznika nr 1,
- zaświadczenie lekarskie od lekarza rejonowego, rodzinnego lub internisty dopuszczające kandydata do próby sprawnościowo – wydolnościowej wystawione nie wcześniej niż na jeden miesiąc przed datą jego przeprowadzenia – do okazania najpóźniej w dniu testów sprawnościowych (koszt badań pokrywa kandydat) – wg załącznika nr 2,
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
- kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- kopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe,
- kopia prawa jazdy.
- Termin składania dokumentów: do dnia 26 października 2012 r.
- Miejsce składania dokumentów: sekretariat Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Namysłowie, Pl. Powstańców Śl. 3 (I piętro), lub drogą pocztową (decyduje data wpływu do sekretariatu) na adres Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Namysłowie, Pl. Powstańców Śl. 3, 46-100 Namysłów.
- Oświadczenia muszą być podpisane własnoręcznie.
- Oferty otrzymane po terminie (decyduje data wpływu), niekompletne lub niespełniające stawianych wymagań formalnych zostaną wyłączone z dalszego etapu naboru.
- Kandydaci, których oferty zostaną rozpatrzone negatywnie, nie będą informowani.
- Oferty odrzucone oraz osób niezakwalifikowanych zostaną komisyjnie zniszczone.
- weryfikacja złożonych dokumentów,
- ocena sprawności fizycznej (test wydolnościowy i test sprawności fizycznej),
- pisemny test kompetencyjny połączony ze sprawdzeniem praktycznych umiejętności na stanowisku pracy,
- rozmowa kwalifikacyjna,
- badania psychologiczne i badania lekarskie w Wojewódzkiej Komisji Lekarskiej MSW w Opolu.
- zdany egzamin maturalny – 3 pkt,
- wykształcenie wyższe o kierunku przydatnym na tym stanowisku (np.: prawo, administracja, zarządzanie,) – 3 pkt,
- ukończone szkolenia i kursy przydatne na samodzielnym stanowisku pracy ds. organizacyjno – kadrowym (po jednym punkcie za każde, nie więcej niż 4 pkt) - 0 – 4 pkt,
- pisemny test kompetencyjny – 0 – 30 pkt,
- sprawdzian praktycznych umiejętności – 0 - 6 pkt,
- prawo jazdy kat. B – 2 pkt,
- stały adres zamieszkania na terenie powiatu namysłowskiego - 2 pkt,
- rozmowa kwalifikacyjna – 0 – 25 pkt .
- ocena słaba - 1 pkt,
- ocena dostateczna - 3 pkt,
- ocena dobra - 5 pkt,
- ocena bardzo dobra - 7 pkt,
- ocena wybitna - 9 pkt.
- motywacja do podjęcia służby w PSP,
- umiejętność skutecznego komunikowania się z innymi,
- społeczna postawa wobec ludzi,
- umiejętność autoprezentacji.
- Wszelkich informacji na temat naboru udziela prowadząca sprawę st. ogn. Danuta Domańska w godzinach 800 do 1500 osobiście lub pod numerem telefonu 77 4106 775 wew. 120.
- Informacja o uzyskanych wynikach będzie dostępna tylko dla kandydatów do służby w siedzibie KP PSP w Namysłowie.
- Złożone dokumenty kandydaci mogą odbierać w przeciągu dwóch tygodni od zakończenia rekrutacji w sekretariacie KP PSP w Namysłowie. Po tym okresie oferty zostaną komisyjnie zniszczone.
- Po przyjęciu do służby kandydat będzie zobligowany do ukończenia około 3,5 miesięcznego skoszarowanego szkolenia podstawowego strażaka jednostki ochrony przeciwpożarowej w Ośrodku Szkolenia KW PSP w Opolu. Termin szkolenia ustala KW PSP w Opolu
- na tablicy ogłoszeń Komendy Powiatowej PSP w Namysłowie,
- w Powiatowym Urzędzie Pracy w Namysłowie,
- na stronie internetowej BIP: http://psp.opole.pl/bip/,
- na stronie internetowej KP PSP w Namysłowie: www.psp.namyslow.pl ,
- w prasie lokalnej.
Załączniki:
Zał. nr 3. Zasady przepr. testów sprawn.-wydolno.-2012 r.pdf (254,54KB)
Treść ogłoszenia o naborze.pdf (190,05KB)