Dodatek do energii elektrycznej dla osób niepełnosprawnych korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Namysłowie informuje, że w 2024 r. do programu „Aktywny samorząd” zostało wprowadzone nowe zadanie – pomoc w kontynuowaniu rehabilitacji w formie wentylacji domowej (Obszar E).
Celem nowego zadania jest zwiększenie niezależności oraz szans na aktywizację społeczną i zawodową osób
z niepełnosprawnością poprzez poprawę dostępności do wentylacji domowej pod koncentratorem tlenu lub respiratorem. Przedmiotem wsparcia są koszty energii elektrycznej związane ze zwiększonym jej zużyciem w związku ze stałym, intensywnym korzystaniem z obu urządzeń.
Adresatem programu są osoby posiadające stopień niepełnosprawności (w przypadku osób do 16 roku życia - orzeczenie
o niepełnosprawności), które korzystają z koncentratora tlenu lub respiratora w ramach świadczenia udzielanego przez ośrodek domowego leczenia tlenem lub ośrodek wentylacji domowej, tj. pod opieką zespołu długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni/ośrodka/ zespołu domowego leczenia tlenem.
Wysokość pomocy wynosi 100,00 zł miesięcznie w formie dodatku na pokrycie kosztów opłaty za energię elektryczną. Refundacji podlegają koszty poniesione od dnia 1 lipca 2024 r. Okres objęty refundacją nie może być dłuższy niż 6 miesięcy i krótszy niż 3 miesiące.
Załączniki niezbędne do wniosku to:
1. skan/kserokopia aktualnego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności (w przypadku osób do 16 roku życia - orzeczenia
o niepełnosprawności);
2. zaświadczenie potwierdzające korzystanie ze świadczenia w ramach ośrodka domowego leczenia tlenem lub ośrodka wentylacji domowej, zgodnie ze wzorem określonym przez PFRON.
Wnioski należy składać od dnia 28 października 2024 r. do dnia 30 listopada 2024 r. w formie papierowej lub elektronicznej (platforma SOW pod adresem www.sow.pfron.org.pl). Preferowana jest elektroniczna forma składania wniosków. W systemie SOW znajdują się różne formy pomocy przy wypełnieniu wniosku: pomoc kontekstowa, bezpłatna infolinia, mobilny asystent, możliwość wykorzystywania wprowadzonych danych w przyszłości – w trakcie aplikowania o kolejne wsparcie, itd. W przypadku pytań dotyczących korzystania z systemu SOW, zapraszamy do kontaktu telefonicznego i mailowego: bezpłatna Infolinia dostępna w dni robocze w godzinach 9.00 – 17.00 numer 800 889 777 lub sow@pfron.org.pl W celu złożenia wniosku elektronicznie należy posiadać podpis elektroniczny lub Profil Zaufany. Profil Zaufany można potwierdzić w wielu instytucjach oraz online przy pomocy banków.