Powiatowy Zespół ds Zarządzania Ruchem
20 października 2021 roku zebrał się w naszym starowstwie Powiatowy Zespół ds Zarządzania Ruchem. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Urzędu Miejskiego w Namysłowie, Policji, firmy LARIX oraz Starostwa Powiatowego. Zespół zajmował się dwoma tematami:
- objazdem poprowadzonym przez miejscowości Łączany i Ziemiełowice
- organizacją ruchu na ul. Jana Pawła II na czas święta Wszystkich Świętych.
Pomimo negatywnej opinii jaką wydał Powiat Namysłowski GDDKiA wraz z wykonawcą inwestycji firmą LARIX poprowadziła objazd drogami powiatowymi przez Łączany i Ziemiełowice. Ponownie zaapelowaliśmy, aby wycofać się z takiego rozwiązania, które sprawia że większość samochodów (nie tylko osobowych) korzysta z tego objazdu.
Drugi z tematów jaki był poruszany podczas spotkania to zorganizowanie dojazdu do „starego cmentarza” na czas świąt tak, aby była możliwość sprawnie i w bezpieczny sposób odwiedzić groby bliskich.
„Bardzo dziękuję za wsparcie jakie otrzymaliśmy ze strony przedstawiciela Komendy Powiatowej Policji w Namysłowie. Jestem przekonany, że zarówno wykonawca ( LARIX) jak i inwestor (GDDKiA) dołożą wszelkich starań, aby pomóc mieszkańcom Namysłowa. Remont DK39 jest nam bardzo potrzebny, dlatego doceniam pracę tych wszystkich osób, które się do niego przyczyniają, ale pamiętajmy, że po drugiej stronie stoją mieszkańcy, którzy muszą przecież jakoś funkcjonować. Trzymam kciuki za rozsądne podejście do tematu.” – mówi Starosta Namysłowski Konrad Gęsiarz