Menu pomocnicze
słoneczniki
Grupa I - Dzień 1.jpeg
 
Grupa II - Dzień 2
 

Projekt „Edukacja, Integracja i Nowoczesność w Powiecie Namysłowskim” wkroczył w ostatni ze swoich etapów, polegający na organizacji zajęć integracyjnych dla uczniów Zespołu Szkół Specjalnych przy współpracy ze Ośrodkiem Edukacji Przyrodniczej Stobrawskiego Parku Krajobrazowego.

W zajęciach w Stobrawskim Parku Krajobrazowym, w którym uczestniczyli uczniowie Zespołu Szkół Specjalnych z Namysłowa wraz opiekunami, rodzicami oraz nauczycielami. Dzieci podczas terenowych lekcji przyrody w parku mogły poznać wiele mechanizmów rządzących naszym ekosystemem. Na zajęciach praktycznych tworzyły domki dla owadów, które następnie zostaną powieszone w pobliżu naszych placówek, a za pomocą sprzętów dydaktycznych np. szkieł powiększających mogły poznać z bliska świat fauny i flory Stobrawskiego Parku Krajobrazowego. Dużym zainteresowaniem cieszyła się ścieżka edukacyjna, gdzie podczas spaceru uczniowie wraz z przewodnikiem z Ośrodka Edukacji Przyrodniczej poznali  najważniejsze gatunki roślin i zwierząt występujących na naszych terenach.

Przypomnijmy, że projekt „Edukacja, Integracja i Nowoczesność w Powiecie Namysłowskim”  skierowany jest do 115 uczniów z dwóch szkół zlokalizowanych na terenie Powiatu Namysłowskiego (Zespołu Szkół Specjalnych oraz I Liceum Ogólnokształcącego).

Przedmiotem projektu była organizacja dodatkowych zajęć w zakresie kształtowania i rozwijania kompetencji matematyczno-przyrodniczych, kształtowanie i rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów oraz wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. Łącznie zaplanowano 390 godzin zajęć projektowych. Ponadto obie szkoły biorące udział w projekcie wyposażone zostały w nowoczesne pomoce dydaktyczne, oraz sprzęt do zajęć.  

Najważniejszymi celami szczegółowymi projektu były:

- poprawa bazy dydaktycznej obu szkół, poprzez doposażenie w nowoczesne narzędzia do nauczania kompetencji matematyczno-przyrodniczych oraz narzędzia do diagnozy, edukacji, wspomagania rozwoju i prowadzenia terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,

- wdrożenie w obu szkołach zajęć z kształtowania i rozwijania kompetencji matematyczno-przyrodniczych, kompetencji cyfrowych oraz zajęć uzupełniających ofertę szkoły dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Barbara Jarmuszewska

 

Opublikował(a): Aleksandra Kiełtyka Data publikacji: 27-09-2021 14:03 Modyfikował(a): Aleksandra Kiełtyka Data modyfikacji: 27-09-2021 14:15
Przewiń do góry