Uczniowie ZSS na zajęciach w Ośrodku Edukacji Przyrodniczej


Projekt „Edukacja, Integracja i Nowoczesność w Powiecie Namysłowskim” wkroczył w ostatni ze swoich etapów, polegający na organizacji zajęć integracyjnych dla uczniów Zespołu Szkół Specjalnych przy współpracy ze Ośrodkiem Edukacji Przyrodniczej Stobrawskiego Parku Krajobrazowego.
W zajęciach w Stobrawskim Parku Krajobrazowym, w którym uczestniczyli uczniowie Zespołu Szkół Specjalnych z Namysłowa wraz opiekunami, rodzicami oraz nauczycielami. Dzieci podczas terenowych lekcji przyrody w parku mogły poznać wiele mechanizmów rządzących naszym ekosystemem. Na zajęciach praktycznych tworzyły domki dla owadów, które następnie zostaną powieszone w pobliżu naszych placówek, a za pomocą sprzętów dydaktycznych np. szkieł powiększających mogły poznać z bliska świat fauny i flory Stobrawskiego Parku Krajobrazowego. Dużym zainteresowaniem cieszyła się ścieżka edukacyjna, gdzie podczas spaceru uczniowie wraz z przewodnikiem z Ośrodka Edukacji Przyrodniczej poznali najważniejsze gatunki roślin i zwierząt występujących na naszych terenach.
Przypomnijmy, że projekt „Edukacja, Integracja i Nowoczesność w Powiecie Namysłowskim” skierowany jest do 115 uczniów z dwóch szkół zlokalizowanych na terenie Powiatu Namysłowskiego (Zespołu Szkół Specjalnych oraz I Liceum Ogólnokształcącego).
Przedmiotem projektu była organizacja dodatkowych zajęć w zakresie kształtowania i rozwijania kompetencji matematyczno-przyrodniczych, kształtowanie i rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów oraz wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. Łącznie zaplanowano 390 godzin zajęć projektowych. Ponadto obie szkoły biorące udział w projekcie wyposażone zostały w nowoczesne pomoce dydaktyczne, oraz sprzęt do zajęć.
Najważniejszymi celami szczegółowymi projektu były:
- poprawa bazy dydaktycznej obu szkół, poprzez doposażenie w nowoczesne narzędzia do nauczania kompetencji matematyczno-przyrodniczych oraz narzędzia do diagnozy, edukacji, wspomagania rozwoju i prowadzenia terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- wdrożenie w obu szkołach zajęć z kształtowania i rozwijania kompetencji matematyczno-przyrodniczych, kompetencji cyfrowych oraz zajęć uzupełniających ofertę szkoły dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Barbara Jarmuszewska