Deklaracja dostępności
Starostwo Powiatowe w Namysłowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej namyslow.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Treści niedostępne
- Pliki typu PDF, DOC, IMG, SCAN z racji swoich objętości redaktorzy starają się ograniczać do minimum korzystanie z takiej formy publikacji.
Wyłączenia:
- filmy nie posiadają audiodeskrypcji, gdyż w większości zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności
- niektóre treści nie wchodzą w zakres mających zastosowanie przepisów
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Bartosz Podgórski — email: lub telefonicznie 774193695 wew.205 .
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Bartosz Podgórski.
- E-mail: koordynator.dostepnosci@namyslow.pl
- Telefon: 774193695 wew.205
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego (Starosty Namysłowskiego) pocztą na adres Plac Wolności 12A, 46-100 Namysłów lub drogą elektroniczną na adres e-mail sekretariat@namyslow.pl
Organ nadzorujący: w przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Budynek Starostwa Powiatowego w Namysłowie, ul. Plac Wolności 12A, 46-100 Namysłów, przystosowany jest do obsługi osób z trudnościami w poruszaniu się, do budynku Starostwa można dojechać samodzielnie oraz środkami komunikacji publicznej. Przed budynkiem funkcjonuje parking na którym wyznaczone są osobne miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Po drugiej stronie budynku od strony głównej wejścia znajduje się podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
Drzwi wejściowe do siedziby Starostwa są przystosowane na przejazd wózka inwalidzkiego. W każdej chwili istnieje możliwość przejazdu z pomocą pracownika Punktu Informacyjnego Starostwa.
Po wejściu do budynku znajduje się duży główny hall na wprost wejścia głównego Punkt Informacyjny, którego pracownik udzieli informacji związanych z pracą urzędu i wydziałów.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a i oznaczeń powiększonych dla osób niewidomych i słabowidzących.
Korytarze budynku są wystarczająco szerokie co umożliwia bezproblemowe wymijanie się osób poruszających się na wózkach.
Po prawej stronie od wejścia znajduje się osobna toaleta dla osób z niepełnosprawnościami
W budynku Starostwa znajdują się 2 piętra do których swobodny dostęp umożliwia winda o odpowiednich wymiarach zapewniających dostępność osób na wózku.
Na pierwszym piętrze mieści się sala narad w której organizowane są różne wydarzenia. Organizacja nie utrudnia udziału osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Do budynku jak i do wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym jak i przewodnikiem
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W Starostwie Powiatowym w Namysłowie posiadamy wykwalifikowanych pracowników w zakresie porozumiewania się w języku migowym.