Menu pomocnicze
słoneczniki

Deklaracja dostępności

Starostwo Powiatowe w Namysłowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej namyslow.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Treści niedostępne

  •  Pliki typu PDF, DOC, IMG, SCAN z racji swoich objętości redaktorzy starają się ograniczać do minimum korzystanie z takiej formy publikacji.

Wyłączenia:

  • filmy nie posiadają audiodeskrypcji, gdyż w większości zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności
  • niektóre treści nie wchodzą w zakres mających zastosowanie przepisów

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Bartosz Podgórski — email: lub telefonicznie 774193695 wew.205 .

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Bartosz Podgórski.

  • E-mail: koordynator.dostepnosci@namyslow.pl
  • Telefon: 774193695 wew.205

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego (Starosty Namysłowskiego) pocztą na adres Plac Wolności 12A, 46-100 Namysłów lub drogą elektroniczną na adres e-mail sekretariat@namyslow.pl

Organ nadzorujący: w przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Budynek Starostwa Powiatowego w Namysłowie, ul. Plac Wolności 12A, 46-100 Namysłów,  przystosowany jest do obsługi osób z trudnościami w poruszaniu się, do budynku Starostwa można dojechać samodzielnie oraz środkami komunikacji publicznej. Przed budynkiem funkcjonuje parking na którym wyznaczone są osobne miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Po drugiej stronie budynku od strony głównej wejścia znajduje się podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową. 

Drzwi wejściowe do siedziby Starostwa są przystosowane na przejazd wózka inwalidzkiego. W każdej chwili istnieje możliwość przejazdu z pomocą pracownika Punktu Informacyjnego Starostwa.

Po wejściu do budynku znajduje się duży główny hall na wprost wejścia głównego Punkt Informacyjny, którego pracownik udzieli informacji związanych z pracą urzędu i wydziałów.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a i oznaczeń powiększonych dla osób niewidomych i słabowidzących.

Korytarze budynku są wystarczająco szerokie co umożliwia bezproblemowe wymijanie się osób poruszających się na wózkach.

Po prawej stronie od wejścia znajduje się osobna toaleta dla osób z niepełnosprawnościami

W budynku Starostwa znajdują się 2 piętra do których swobodny dostęp umożliwia winda o odpowiednich wymiarach zapewniających dostępność osób na wózku.

Na pierwszym piętrze mieści się sala narad w której organizowane są różne wydarzenia. Organizacja nie utrudnia udziału osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Do budynku jak i do wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym jak i przewodnikiem

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W Starostwie Powiatowym w Namysłowie posiadamy wykwalifikowanych pracowników w zakresie porozumiewania się w języku migowym. 

Przewiń do góry