Wersja dla słabowidzących
Powiększ czcionkę za pomocą skrótu klawiszowego CTRL +, a pomniejsz za pomocą CTRL -

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Katarzyna Paradowska

Plac Wolności 12 A pokój 116
46-100 Namysłów
Tel 77 4103695 w. 113
e-mail: konsument@namyslow.pl

Powiatowy Rzecznik Konsumentów przyjmuje w poniedziałki, środy i piątki od godz. 08:00-15:30 w pokoju nr 116 na I piętrze w Budynku Starostwa Powiatowego w Namysłowie.

Zadania Powiatowego Rzecznika Konsumentów:

  • zapewnianie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
  • składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
  • występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
  • współdziałanie z właściwymi miejscowo Delegaturami Urzędów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi.

PDFWzor pisma informujacego o problemie konsumenckim.pdf

 

  • Światowy Dzień Konsumenta:prawa konsumentów-seniorów

    shopping-cart-1026501_1920.jpeg

    15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta. W tym roku UOKiK przypomina o prawach seniorów.

    Data publikacji: 15-03-2017 10:37
  • Robisz zakupy przez internet? Uważaj na oszustów!

    kajdanki_komp.jpeg
    Zbliżają się święta. Coraz więcej osób decyduje się kupić wymarzone podarunki przez internet. Niestety, tak jak w realnym świecie, tak i w wirtualnym możemy paść ofiarą oszustów. Do policjantów z Kędzierzyna-Koźla coraz częściej zgłaszają się osoby, które zostały oszukane podczas zakupów w sieci. Mundurowi radzą, co zrobić, aby nie paść ofiarą przestępców internetowych.
    Data publikacji: 08-12-2016 08:28
  • Czarny Piątek-prawa konsumenta

    percent-99376_960_720.jpeg

    Czy mogę reklamować towar kupiony w obniżonej cenie? Co zrobić, jeśli cena przy kasie okaże się wyższa niż na metce? Jak zrezygnować z zakupów w zagranicznym sklepie internetowym? Przed Czarnym Piątkiem przeczytaj porady UOKiK oraz Europejskiego Centrum Konsumenckiego dla kupujących na wyprzedażach i promocjach

    Data publikacji: 24-11-2016 10:28
  • Europejski Dzień Seniora

    icon-1691305_1920.png

    Trudne do zrozumienia umowy, mała czcionka, nagabywanie przez akwizytora, oferowanie seniorom usług, z których nigdy nie będą korzystać – to główne problemy, z którymi zgłaszają się do UOKiK osoby starsze. Dziś Europejski Dzień Seniora. Przypominamy o prawach konsumentów III wieku

    Data publikacji: 20-10-2016 12:39
  • Promocje w Agata Meble i BRW - decyzje UOKiK

    sticker-473635_1920.png

    Rabat na cały asortyment – tymi hasłami salony meblowe Agata Meble oraz BRW reklamowały swoje oferty. Nie informowały jednak o tym, że nie wszystkie produkty są objęte promocją. Przedsiębiorcy oddadzą konsumentom 10 proc. wartości zakupów. Prezes UOKiK wydał dwie decyzje zobowiązujące do zmiany praktyk

    Data publikacji: 20-10-2016 12:37
  • Usługi hotelarskie - porady UOKiK

    Upewnij się, czy standard hotelu odpowiada ilości gwiazdek. Sprawdź, czy usługi, takie jak sauna czy parking nie są dodatkowo płatne. Przed długim weekendem UOKiK przypomina o prawach konsumentów korzystających z obiektów oferujących noclegi

    Data publikacji: 03-06-2015 12:39
  • Medic Splendor i Gold Life - decyzje UOKiK

    UOKiK wydał decyzje dotyczące sprzedaży produktów paramedycznych, pościeli i garnków na pokazach. Ukrywanie handlowego celu prezentacji i utrudnianie odstąpienia od umowy – to przykłady zakwestionowanych praktyk Medic Splendor i Gold Life z Wielkopolski

    Data publikacji: 29-05-2015 13:26
  • Karty Ochrony Praw Konsumenta

    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ostrzega przed firmami, które oferują przedsiębiorcom tzw. Karty Ochrony Praw Konsumenta.

    Data publikacji: 29-05-2015 13:24
  • Zaproszenie na debatę i porady konsumenckie

    monety.jpeg

    Z okazji Światowego Dnia Konsumenta UOKiK zaprasza na debatę „Jak powinny wyglądać dobre reklamy usług finansowych?” oraz dyżur ekspertów udzielających porad konsumenckich w obszarze usług finansowych. Wydarzenia odbędą się 13 marca 2015 roku (piątek) w Centrum Konferencyjno-Szkoleniowym Urzędu.

    Data publikacji: 02-03-2015 12:42
  • UKE ostrzega - oddzwaniaj z głową!

    telefon UOKiK.jpeg

    Urząd Komunikacji Elektronicznej otrzymuje sygnały od abonentów oraz samych przedsiębiorców telekomunikacyjnych o niepokojącym zjawisku, które w ostatnim czasie ponownie jest wykorzystywane przez oszustów.

    Data publikacji: 26-02-2015 10:15